Huomaatteks, Molla-pikkuserkku on opettanut minulle, että tosi koiran tehtävä on haukkua kaikki ohikulkevat autot ja ihmiset. Ensin tietysti täytyy juosta pitkin aidan viertä edestakaisin ja sitten urista ja haukkua oikein kunnolla. Ensin minä juoksin ymmälläni Mollan perässä, mutta eilen osasin jo haukkua yhdessä Mollan kanssa. Tänään lenkillä oli vuorossa oppitunti "Kuinka vastaantuleville koirille meuhkataan."  Opin heti.

Siis, olen jo kaksi yötä ollut Mollan kotona, kun äippä ja Tony lähtivät kauppaan. Eka iltana kävin ainakin 10 kertaa ulko-ovella kattomassa joko ne kaupassakävijät tulevat hakemaan minut kotiin, lähetin äipälle myös ainakin 3 postikorttia. Jatkoin postikorttien lähettämistä myös seuraavana päivänä, mutta enää en viitsi. Olkoot kaupassa vaikka lopunikäänsä, kun minut näin jättivät.  Riitu-muori, äipän tuuraaja on tosin useampaan kertaan sanonut, että kyllä äippä ja Tony pikku-Vinskiään rakastavat, kaupassa on vain niin kova ruuhka.

Tähän nykyiseen laumaani kuuluu Molla-pikkuserkun ja Riitu-muorin lisäksi Ukko ja kaksi kissaa. Se vanhempi, hapannaama, näytti minulle heti, kuka on tämän lauman kingi. Sen valtakunta on sauna-kodinhoitohuoneosasto. En uskalla  mennä kynnystä pitemmälle, vaikka se muori käy siellä tupa... tupi...tupakakalla tai jotain sellaista.

Uni on maistunut ja ruoka. Muori luulee, että minä nukun yöt sen vieressä. Ehei, hiippailen yöllä Ukon viereen sohvalle. Mollakin nukkuu siellä. Olen aika väsy, en oikein malta nukkua, kun Mollan kanssa on kiva riehua. Onneksi muori on aika koiramainen, se tykkää nukkua ja pari kertaa päivässä koppasee minut kainaloonsa ja sitten me nukutaan...

Ei, nyt täytyy mennä ukon kanssa leikkimään "Hae pehmolelu" -leikkiä, kun Molla vaan torkkuu sohvalla ja ärähtelee, kun menen sitä leikkiin hakemaan.