Moikkelis vain kaikki kamut. On tuo äippä ollut muka niin kiireinen ettei ole ehtinyt kertomaan mun kuulumisia lainkaan, vaikka mä oon todella monta kertaa sanonut sille. Nythän on jo heinäkuu kohta jo loppu ja kamalasti kaikkea on tapahtunut.

Ensinnäkin meillä on koko kesän ravannut ihan kamalasti vieraita, koko ajan. Tonyn kaverit on olleet meillä myös yötä ja mä oon saanut myös nukkua olohuoneen lattialla kaikkien kanssa vieri vieressä. Se on kyllä sitten hauskaa. Mä en vain tajua miksi ne vie minut välillä äipän viereen ja laittaa sitten oven kiinni, eikö ne tajua etten mä nyt oven läpi pääse leikkimään niiden kanssa. Pöh.

Mä olen myös ollut mökillä ja käynyt Mollan luona Porvoossa ja tehnyt pihatöitä äipän kanssa. Nyt mä en enää kaiva maata, mutta kun mä en tajua missä se kukkapenkin raja niinku menee ja aina välillä olen vahingossa sitten istunut siellä tai oikaissut sen läpi. Paljo se nyt auttaa sitten äipän karjua kun vahinkohan on jo tapahtunut.

Nyt äippä on sanonut, että mulla on kuulema pari sellaista palloa joista mun täytyy luopua. Olen tarkkaan yrittänyt katsoa mistä palloista luopuisin, mutta en mä osaa päätää. Äippä tosin sanoi ettei mun tarviikaan päättää sitä itse, vaan joku lääkäri tekee sen mun puolesta enskuun 4. päivä. Vitsi jos se ottaa mun kaikkein rakkaimmat pallon, niinku Kekkosen. Se on sellainen punainen huovutettu pallo, jonka mä sain Mollalta joululahjaksi. Se on mun rakkain pallo. Mollalla on samanlainen ja sillä on laitettu siihen jopa silmälasitkin. Mulla ei ollut, mutta Tony piirsi ne tussilla ja nyt se on sitten myös Kekkonen.

Eilen muuten mä näin ehkä sitten isoimman pallon ikuna. Mä olisin halunnut sen, mutta äippä ei antanut. Vähänkös mä jouduin haukkumaan tota palloa.

1247806859_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Siis mä en oo ikinä nähnyt näin isoa palloa, ei tuo tosin ehkä olisi meille sopinut vaikka olisin saanutkin sen.

 

Ja entäs sitten tämä

1247806874_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Tämä on oikeasti suklaata, mitä meidän naapurin täti toi tullessaan äipälle tuliaisiksi jostain ihme kylpylästä ihan ulkomailta. No hei, äippä laittoi sen tuohon ja väitti sitä minun oksennukseksi. Samalla se taittoi siitä palan ja söi. Kyllä Tony ja sen kaverit meinas oksentaa.

No oli meillä tietenkin äipän kanssa hauskaa ennenkuin me kerrottiin mitä se oikeasti on.

Okei, nyt mä lähden vähän ulkoilee, mutta mä tuun sitten kertomaan veikö se lääkäri mun Kekkosen vai ei. Heippa ja palaillaan.