Piti tulla kertoo teille kaikkee kivaa mitä mä oon oppinut. Siis tiesittekö te muut, että isäntäväen saa parhaiten heräämään sillä lailla, että työntää niille nenän korvaan ja alkaa haistelemaan? Meillä ainakin äippä kiljuu onnesta heti aamusta kun teen niin. Samalla otan peiton kulmasta kiinni ja autan äippää pääsemään sieltä peiton mutkasta esiin, ei se muuten sieltä niin nopeasti pääsiskään ilman mun apua.

Tony ihme kyllä alkaa karjumaan jos teen sen saman sille, mutta se on vielä niin nuori ettei ymmärrä kuinka vaan haluan auttaa sitä. Ja sitten se vielä laittaa oven kiinni etten mä pääse sinne. Mä joudun sitten makaamaan sen oven edessä ja vinkumaan niin kauan ettei se enää kestä kuunnella ja päästää mut takaisin sänkyyn. Mä olen yrittänyt antaa sille mun namujakin lahjukseksi ettei se enää häätäisi minua, mutta ilmeisesti Tony ei tykkää kananpaloista eikä sian korvista. Täytyy varmaan keksiä jotain muuta. Vein minä sille kerran sellaisen valmiiksi lutustetun karvaisen kaninkin, mutta ei se siitäkään tykännyt. Ja se mun possu kuulema pitää niin kovaa ääntä, että sitten minut taas häädetään.

Mä oon saanu ulkoilla tosi paljon. Ensin tulee pari tyttöä hakemaan mua ja mä meen niitten kanssa lenkille ja usein samana iltana tulee vielä kaksi tyttöä lisää. Joskus ne menee ihan ristiin ja tulee just kun olen toisten tyttöjen kanssa jo mennyt kävelylle. Kyllä ne sitten tykkää minusta. Vaikka mä kyllä ihmettelen miksi ne haluaisi koko ajan myös Tonyn mukaan. Eihän se Tony tykkää kävellä niin kuin mä, se menis kuitenkin mielummin pyörällä tai skeitillä.

Ja sitten, mä en tajua miksi äippä yrittää tunkea mulle niitä koiranruokajutskia missä siinä päällä on sellainen valkoisen koiran kuva! Mä en todellakaan pidä niistä. Yöks! Miksi se ei voi uskoa, että mä haluan vain kotiruokaa!!!! No kyllä mä pakosta joskus niitä nappuloitakin syön, mutta vain äärimmäisessä hätätilanteessa. Mun masu ei mene mitenkään sekaisin kotiruuasta, aina on samanlainen kakka.

Mun pikkuserkulla Mollalla tulee masu kipeäksi jos se syö kotiruokaa. Aika ihmeellistä. Paitsi jos mä olen Mollan luona kylässä, niin kyllä mä silloin muuten syön kans sitä samaa mitä Mollakin saa. Voisin syödä vaikka kuinka paljon, sillä se maistuu siellä ihan erilaiselle kuin kotona.

Pari sellaista huonoa juttuakin on. Mä pelkään sitä ihme vekotinta jota äippä vetelee perässään ja huitoo sillä lattioita. Siinä on aivan kamala ääni. Mua pelottaa, että se imaisee minutkin sinne sisälle. Mä oon nähny miten sukkakin livahti sinne noin vain. Toinen samanlainen vekotin tai ainakin se pitää yhtä kamalaa ääntä on sellainen juttu mikä puhaltaa lämmintä ilmaa. Se on k a m a l a. Ja aina se otetaan pesun jälkeen esiin. Mitä mä voisin tehdä?